Kalkulator kalorii
Witaj!  
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Jak przytyć?

#1
Co prawda mi ten problem nie grozi  Cool  ale ma go moja narzeczona i to mnie zainspirowało do napisania tego artykułu. Zapraszam! 

Niezrozumiani przez innych


Nie ma chyba osoby, która chociaż przez chwilę nie byłaby na jakiejś diecie. Większość z nas zwykle korzysta z diet odchudzających, których zadaniem jest sprawienie, że zgubimy kilka zbędnych kilogramów. Są jednak osoby, które – przeciwnie – przechodzą na diety w celu przybrania na wadze. Wydaje się, że w świecie powszechnego problemu z otyłością są to odosobnione przypadki, jednak badania pokazują, że osób chcących zwiększyć swoją masę ciała jest coraz więcej. Z czego to wynika? Jaką dietę stosować, by przytyć?
[Obrazek: depositphotos_50484749-stock-photo-skinn...sweets.jpg]

Chudy = szczęśliwy?


Dla niektórych przybranie na wadze wydaje się być śmiesznym problemem. Większość z niezrozumieniem pyta: ”- Jak to nie możesz przytyć? Przecież wystarczy tylko więcej jeść!”. Sprawa nie jest jednak tak prosta. Z czego wynika trudność z przybraniem na wadze? Osoby, które borykają się z tym problem, zwykle z powodu dobrego metabolizmu szybciej spalają kalorie i tym samym trudno im dostarczyć odpowiednią ilość niezbędnych do utrzymania wagi związków organicznych. Jak sprawdzić, czy możemy ważyć za mało lub mieć niedowagę? W tym celu najlepiej wykorzystać popularne w Internecie kalkulatory BMI. Jeśli Twoje BIM wynosi poniżej 18 oznacza to niedowagę. Musisz przemyśleć swój dotychczasowy jadłospis i sprawić, by znalazło się w nim więcej kalorii.  

Może fast food?


Osoby borykające się z tym problemem zwykle nie wiedzą jaką dietę stosować oraz jakie jest ich dzienne zapotrzebowanie kalorii. Warto sięgnąć po internetowe kalkulatory (jeden znajduje się również na naszym forum), które podpowiedzą Ci ile kalorii powinna mieć Twoja codzienna dieta. Jak taką dietę zacząć? Niektórzy popełniają błąd i „dobijają” kaloryczność poprzez fast foody oraz słodkie przekąski. Jest to jednak bardzo prosta droga do chorób serca, krążenia oraz cellulitu. Jakimi produktami zapewnić sobie dużą kaloryczność?

Jak to zrobić?


Zacząć należy od prawidłowego ułożenia diety. W Internecie znaleźć możesz wiele propozycji na proste, szybkie i (co ważne) wysokokaloryczne posiłki. Możesz również skorzystać z pomocy specjalisty – dietetyk ułoży Ci jadłospis dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Ważne jest, by codziennie dostarczać organizmowi ok 500 kalorii więcej niż dotychczas. W ten sposób przybierzesz na wadze nawet kilogram tygodniowo! Jak powinna wyglądać Twoja dieta? Przede wszystkim powinna być bogata w węglowodany i białka. Dobrym sposobem na szybkie zwiększenie kaloryczności jest picie koktajli białkowych – gdy dorzucisz do nich daktyle i orzechy kaloryczność takiego koktajlu może wynieść nawet 700 kalorii! Dopasuj dietę do swoich potrzeb - jeśli osiągniesz odpowiednią nadwyżkę kalorii, szybko zobaczysz pierwsze efekty!

Poniżej znajduje się przykład zbilansowanego i wysokokalorycznego jadłospisu na jeden dzień (ok 2400 kcl):
 
ŚNIADANIE
3 kromki chleba razowego lub orkiszowego, łyżka masła orzechowego, łosoś wędzony, szklanka mleka lub soku
II ŚNIADANIE
Serek wiejski z warzywami, banan
OBIAD I II DANIE: pożywna zupa plus filet z kurczaka, woreczek ryżu , sałatka
PODWIECZOREK: koktajl: mleko, daktyle, płatki owsiane, sałatka owocowa
KOLACJA: Awokado , 3 kromki razowego chleba, kulka mozarelli.  
Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się.

[Obrazek: giphy.gif]
 Odpowiedz
#2
O, przyjemna odmiana od powszechnie dostępnych artykułów na temat tego jak schudnąć.. Też kiedyś miałam taki problem więc doceniam i znam ten ból  Sad Shy
Jeśli nie robisz tego co jest najlepsze dla twojego ciała, jesteś tym, który pojawia się na samym końcu
 Odpowiedz
#3
Moja dziewczyna też borykała się z tym problemem  Undecided bardzo pomogły jej kaloryczne koktajle - z bananem i masłem orzechowym  Angel
Im więcej potu na treningu, tym mniej krwi w boju Angry
 Odpowiedz
#4
Niestety przytyć jest dużo trudniej niż schudnąć :-(
Jeśli nie robisz tego co jest najlepsze dla twojego ciała, jesteś tym, który pojawia się na samym końcu
 Odpowiedz
 
 
Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości